RSS

Onroerend inkomen verhuurd goed 2/2

14 Dec

Ik ben eigenaar van een in België gelegen gebouwd onroerend goed dat ik verhuur aan een natuurlijk persoon die het niet voor zijn beroep gebruikt. Hoe moet ik mijn onroerend inkomen aangeven? Hoeveel bedraagt mijn onroerend inkomen?

Aangifte in de personenbelasting

U dient het niet-geïndexeerde kadastraal inkomen te vermelden naast de code *106 (als u samen met uw echtgenoot of partner wordt belast, moet u dit kadastraal inkomen eventueel verdelen, zie

Ik word samen met mijn echtgenoot of wettelijk samenwonende partner belast. Hoe moet ik mijn onroerend inkomen aangeven? –

Ik word alleen belast. Hoe moet ik mijn onroerend inkomen aangeven?).

Onroerend inkomen

Het belastbaar onroerend inkomen bedraagt het geïndexeerde kadastraal inkomen (indexatiecoëfficiënt voor inkomstenjaar 2011 : 1,5790 en inkomstenjaar 2012 : 1,6349), verhoogd met 40%.

 bron

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 14/12/2012 in Fiscaal

 

Geef een reactie

